Hawaii

28.04.2014
09:54

Heisannheisann, blogging er virkelig ikke min greie, så da blir det blogginnlegg 1 mnd etter det skjer ting...

Note: Jeg skrev mye og lasta opp masse bilder, og så ble det meste borte, så nå gidder jeg ikke... Har masse bilder på facebook i Hawaii-albumet, så laget et kort innlegg her!

15-22 Mars dro jeg, Alicia, Sarah og Eric til Hawaii sammen. Vi reiste med Belo USA som organiserer turer til Hawaii, west coast, east coast, NYC osv for utvekslingsstudenter i USA. Vi var til sammen 101 studenter fra hele verden, og alle var rundt om kring i hele USA. De fleste var fra Norge og Tyskland, men herlighet så mange flotte folk det var. Vi gjorde så og si alt Hawaii har å tilby på én uke. Vi var opptatt hver dag fra tidlig på morgenen til sent om kvelden, men da vi hadde fritid, kunne vi gå hvor vi ville alene, og det var deilig å ha det så fritt. Hawaii var helt fantastisk, enda bedre enn jeg trodde, og alle de flotte folkene gjorde turen ti ganger bedre. Ble ikke kjent med halvparten engang, men jeg savner hver og en av de, og det var utrolig vanskelig å forlate Hawaii. Da jeg var på Hawaii, hadde jeg det så bra som jeg ikke har hatt det på Gud vet hvor lenge, og med en gang jeg kom tilbake igjen var alt bare deprimerende, fordi jeg ville bare bli i Hawii.. Men nå går det bra :) Det flotte med utvekslingsår er at du blir kjent med folk over alt, så nå har jeg venner rundt om i hele verden!!

15 mars - Arrive In Honolulu, Hawaii

Vi kjørte til West Palm Beach klokken 03:30, og flyet gikk 06:30. Vi fløy West Palm Beach > San Fransisco > Honolulu, og ankom i 19:00-tiden. Etter det tok det ca. 45 minutter til hotellet, hvor vi ankom midt i ett møte. Alle hadde spist, utenom oss 4 som kom, så det var litt.. kleint haha. Etter det fikk vi t-skjorte, name-tag, velge gruppe (vi var delt inn i gul, rød, blå og grønn), og ta oss til rette på rommet, møte litt folk osv før det var leggetid i 22-tiden.

16 mars - Catamaran Tour

Catamaran Tour var da vi dro ut på havet med en svær båt og fikk se på byen fra avstand, og kanskje se noen hvaler eller noe. Vi så et par dyr, men husker ikke helt hvilke.. Etter denne turen skulle vi egentlig ha Surf Lesson, men ble flyttet til 19 mars pga lite bølger - så vi slappet bare av på stranden, gikk litt rundt i butikker og sånn helt til middag.

17 mars - North Shore and Polynesian Cultural Center

Først dro vi til North Shore for å lære om kongen og dronningen av Hawaii, historie osv, og så til Dole Plantation (kjørte forresten forbi verdens største corn maze) hvor vi spiste whipped pineapple som minner om is, men er helt naturlig. Kjøpte også armband med mitt Hawaiiske navn "Malika", og en ekte perle rett ut av østersen. Deretter dro vi til Polynesian Cultural Center hvor vi så diverse danser og hørte musikk, et par forestillinger, lærte hula hula dans - kjempespennende! Flott dag!

Deler av The Pirates of the Caribbean ble spilt inn på denne stranda

"Tonga" er et sted i Hawaii, men var litt morsomt at vi sier "tonga" til "the tongue" hehe..

18 mars - Pali Lookout and Beach Day

I dag dro vi først til Pali Lookout for å se utsikten (såååå mye vind...), deretter fikk vi dra på en butikk for å kjøpe mat/lunsj/snacks for å ta med til en strand vi skulle til. Denne stranda er det egentlig ikke lov til å dra til med store grupper/turistgrupper, men Belo USA er de eneste som får lov! Herlighet, for et nydelig sted.

19 mars - Diamond Head Trail and Surf Lesson

Tidlig opp, frokost, for så å gå en lang tur før vi kom til enden av Diamond Head (en vulkan) hvor vi møttes før vi gikk opp. Rekorden opp var 6 min og 40 sek, om jeg ikke husker feil, og vi norske jentene skulle jo prøve å slå det... vi jogga de første 3-4 minuttene, men det var så sinnsykt varmt og oppoverbakke hele veien, var dødstungt. Men vi brukte 14 minutter opp (som er utrolig bra), og det var helt grusomt å gå i trapper de siste 5 minuttene, for vi pressa oss skikkelig og gikk fort. Men GUD det var deilig å nå toppen!! Etter vi kom ned kjøpte vi smoothie/shave ice før bussen tok oss tilbake til Waikiki beach hvor vi skulle surfe. DET var morsomt, men tungt i armene! Jeg skal definitivt lære meg å surfe bedre en gang... Resten av dagen var bare avslapping ved stranda.

20 mars - Pearl Harbor and The USS Arizona National Monument

Sier seg selv. Vi dro til Pearl Harbor (USS Missouri) og fikk omvisning, den båten er helt ubegripelig stor... Dro senere til The USS Arizona National Monument. På Pearl Harbor/USS Missouri ble Battleship spilt inn, utrolig kult å tenke på!! Jeg visste nesten ingenting om Pearl Harbor før jeg kom dit, og lærte kjempemye. På The USS Arizona National Monument så vi en lang liste over alle som døde, og det var sterkt å se.

"Great seal of the state of Florida * In God we trust"

21 mars - Snorkeling and Luau

Nå var det endelig tid for snorkling i fantastiske Hawaii, som alle gledet seg til! Vi dro til Hanauma Bay. Da vi venta på å komme inn så vi noen syke edderkopper, verste jeg har vært med på, og etter det fikk vi en presentasjon om stedet, reglene og hva vi kunne se under vann. Tok 5-10 minutter å gå ned til bay'en. Da vi var ferdig, glemte jeg svømmeføttene og maska mi, så jeg stressa tilbake til hvor vi lå, fant det ikke og gikk halvveis opp igjen, så sprang jeg ned fordi jeg trodde jeg så det, tok det, og jogga opp igjen.. hjelp. Hvorfor meg. Uansett - da vi kom tilbake gikk vi litt i butikker, før vi tok turen til hotellet for å fikse oss for siste kveld i Hawaii.. Vi dro til ett sånt sted hvor de hadde buffet, og de viste danser/show hele kvelden. Kjempefint!! Og trist. Resten av kvelden døgna de fleste, siden folk begynte allerede på hjemreisen klokka 4 om natta...

22 mars - Depart from Honolulu, Hawaii

Som sagt, folk døgna, og folk startet hjemreisen i 4-tiden og senere. Vi dro i 11-tiden, skal love deg det ble tårevåte øyeblikk. Men jeg skal se dem igjen snart <3